dudasgergely: IMG 6483

2006-os. ajándékba érkezett a héten, nem is hallottam még róluk, és a neten se találtam sok mindent, árat sem. badacsony nekem eddig nagyjából szeremleyt jelentette, hiába a fonyódnak köszönhető elvi közelség, az elvileg kedvezőbb adottságok és múlt, dél-balatoni borászokat sokkal többet és jobban ismerek. ez a fischer viszont teljesen rendben volt. illatban annyira erős és határozott, mézes-édes-gyümölcsös, hogy nem is gondolnám reduktívnak, és persze benne van a nagy test igérete, ami aztán a mozgásán egyértelműen, de szájban is igazolódik. egy pohárnyira nyitottam ki késő este, megdöbbentő élmény volt. másnap elsőre azt hittem, már egy napos nyitva tartás is rontott rajta, kicsit vízes utóíz, megcsúszottabb savak voltak, de alapvetően még így is szép, testes, kerek fehér. aztán kiderült, hogy igazán hőmérsékletérzékeny: kb 10-11 fokos lehetett az első pohár, aztán szépen melegedett 13-14-re gondolom, és máris tökéletes volt, szép utóíz, rendesen tartó, de nem tolakodó savak. fröccsnek pedig csodás, csak jobb fehérekkel elérhető módon zamatos, hűsítő vice is készült belőle. ha 1000-1500 között van az ára, kifejezetten jó vétel, írtam épp, aztán rákerestem mégegyszer: egy online kereskedésben találtam 1740-ért. hát, név nélkül talán húzósabb ár ez, nálam pl. kiesne a csak úgy nézzük meg kategóriából (pláne így, hogy nem találtam róla szinte semmit), a lisicza pár évvel ezelőtt olcsóbb volt pl., komolyabb, legalábbis bortársaságos hátérrel. így csak örülhetek, hogy ajándékból felfedeztem. a pincének van honlapja egyébként, hozamkorlátozás, új üzem, reduktív technológia, látszik, hogy hosszabb távra terveznek.

Szerző: -dg-  2010.02.11. 14:16 Szólj hozzá!

Címkék: sauvignon blanc bor fischer

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapiebed.blog.hu/api/trackback/id/tr541749355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása