szilveszterre készült már, most pedig újra, ezúttal komolyabb vendégseregnek, így majdnem két kiló hús és fél kiló vöröslencse volt, amit 7 ember elég hamar eltűntetett. a húsválasztásnál jobban kellett volna figyelni: a piacon most pont nem volt annál a hentesnél, amelyiknél többször láttam és vettem is már. ahol pedig kaptam, ott nem volt elég húsos a hasalja, cserébe viszont néhány mellbimbót le kellett operálnom róla.

a hús egy fokhamás-rozmaringos-majorannás-kakukkfűves pácot kapott, de nem állt benne semmit, csak megkentem vele, már így is elcsúsztam az előző este való sütéssel. a sütési időben újra a malackarajon írtakat akartam követni, azaz bőrével lefelé, legalább egycentis vízben, 120 fokon 2-3 órát, aztán átfordítva még valamennyit, de miután este 11-kor ment be a sütőbe, kénytelen voltam kicsit korábban átfordítani. aztán rájöttem, hogy reménytelen ébren megvárni a dolgot, így ott maradt reggel nyolcig a lezárt sütőben, akkor bekapcsoltam, azzal, hogy bő egy órát adok még neki, ebből az lett, hogy fél 12-kor ébredtem újra. mindez csak azért fontos, mert kétszer is halálra aggódtam magam, hogy nyilván kiszárítom, de megúsztam, tényleg bolondbiztos hús. a bőrpiritás serpenyőben tálalás előtt volt, a szaft remek, lényegében csak az maradt.

a lencse részleteiben persze innen-onnan jött, de végül is egy nagy saját mix, és zseniális. a majdnem fél kiló, alig 10 perc alatt áztatás nélkül készre fővő lencsére egy 3 narancs kifacsart levéből, kb. fél deci olivaolajból, 2-3 púpos ek. mézből, 2-3 kanál balzsamecetből és némi szárított korianderből elkevert (hosszú keverés, tényleg egybeolvadt) öntet ment, meg a narancshús, 3-4 fej apróra vágott lilahagyma és két csokor friss koriander. a lencse pedig kafir lime levéllel, némi római köménnyel és sóval főtt. tökéletes lett, ízlés szerint még savanyítható lett volna, de a többség nem rakott rá több balzsamecetet, én is elfelejtettem, pedig akartam. a szilveszteriben kicsit több volt, m.-nek az nem, ez viszont ízlett. naná, hogy a kapkodásban nem készült fotó, a maradék vöröslencsét pedig elvitték, de talán a szilveszteriről lesz vhol egy, most nem találom.

Szerző: -dg-  2010.02.06. 18:53 1 komment

Címkék: sült császár vöröslencse saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapiebed.blog.hu/api/trackback/id/tr341734684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

majkahusky 2010.12.12. 23:17:08

nagyon finom volt, tanusitom. azota is sokat gondolok ra
süti beállítások módosítása