8 emberre tervezett vacsora, amiből 7 lett, de egy pár évvel ezelőtti halászlét, meg nyilván lecsót leszámítva így is talán a legtöbb emberes kajálásom. elsősorban ezért lett pörkölt, de akkor már muszáj volt vmit villantani, és így jött az ötlet még a nyári, olimpia-halnapos ebédből. a sütőtököt kókusztejjel és chilipasztával kevertem össze, sűrű krémszerű massza ment a sütőben 10 percet sült zöld kagylókra. most megint hosszú ideig kimaradt a kagyló - mondjuk én nem tudom miért, amúgy is sokszor inkább télen kívánom -, ezzel nagyon durván vissza fog térni. másnap csak nekünk ugyanez volt a vacsora is, bármennyit megtudnénk enni belőle, zseniális volt.

a pörkölt a nagycsarnokban vett pofából, aminek a fele egyébként borjú volt, mert kb. két héttel ezelőtt az apukámnak is vitt marhapofa-pörkölt nem sikerült elég puhára. egész pontosan m. nem annyira szerette a nekem nagyon is bejövő, igazából nem is mócsingos, nem is inas, a hentes szavaival jó kollagénes részeket. de lehet, hogy kaphatott volna még fél órát, arra pedig határozattan emlékszem, hogy volt vele szenvedés, mert összekevertem az édes paprikát a chilivel, le kellett szedni a leve nagy részét, de már nem volt itthon elég bor, elkedvetlenettem közben.

a nagyobb adagban így 1,5 borjúpofa és uszkve 1 kiló marhapofa volt. ebbe ment gomba is, vettem sárga rókagombát is 20 dekát, meg sima csiperke, meg kevés laska is volt benne, zöldfűszer most nem túl sok, inkább borókabogyó. most leszoktam arról, mondjuk szerintem csak átmenetileg, hogy csak vörösborban főzőm. egy liter azért bőven ráment, meg némi víz. a gombával nem számoltam, mondjuk biztos nemcsak emiatt, de túl leveses lett. viszont annyira puha lett - szokásos kapkodás, több részletben főtt, most talán kicsit sokat -, hogy másnap már szinte nem lehetett melegíteni, mert szétfoszlott benne a hús.

szintén olimpia nyomán készült a madártej. a múltkor m. megkérdezte magát az isteni takács lajost, hogy ezt így hogy, és most meg is csinálta: a lényeg, hogy csak a fele tej, a fele tejszín. egész más állag, sokkal selymesebb, édesebb, kerekebb. volt, akinél leverte a kagylót is.

Szerző: -dg-  2010.10.24. 23:03 Szólj hozzá!

Címkék: pörkölt marhapofa borjúpofa chilis sütőtökös kagyló

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapiebed.blog.hu/api/trackback/id/tr912418403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása