04.22. rovatvacsora, összesen hat ember. volt utalás vmi olaszra, konkrétan tésztára, amit persze eleve kizártam. én hasalját akartam lencsével, de azt m. vétózta, így lett a római tálas "olaszos" csirke.

előételnek kacsamáj volt. a juharszirup elfogyott vagy nem találom, így mézzel sült. most nemcsak mézben, hanem alapvetően egy kevés vajon, és finoman adagoltam rá mézet, azért nem keveset, szépen bevonta, karamelizálódott is kicsit. jó lett, m. szerint jobb, mint a juharszirupos. szőlőolajos-szójaszószos és persze medvehagymás zöld saláta volt hozzá.

a csirke nyolc filézett comb volt, amit, alapvetően mert nagyon késésben voltam, előre átpríritottam, sőt, félkészen túl sütöttem serpenyőben. só, bors, oregano, kakukkfű meg egy csilis fűszerkeverék ment rá. 3 sárgarépa, egy cukkini felkarikázva szintén előpirult a csirkék után, kb. 8 gombát meg egy pórét már csak az utolsó pillanatban dobtam rá, amikor vörösborral is locsoltam, felkapattam az odaégett cuccot - bár az most nem igazán volt. a zöldségekre is mentek ugyanazok a fűszerek, a végén pedig egy nagyobb adag felaprított szárított paradicsomot is beleszórtam. majd az egész cuccot beraktam a római tálba. bő 1-1,5 deci bort önthettem rá, bőven nem annyit, hogy nagyon tocsogjon. kb. 1 órát sült 200 fokon, és csodálatos lett. a köret medvehagymás krumplipüré volt.

a desszert pedig brownie, ráállok a három tojásra, sokkal jobb így, és legközelebb plusz egy kanál liszttel is kifogom próbálni. (2 tábla csoki, 20 deka vaj, bögre cukor, 3 tojás, fél narancs leve, 1 ek. liszt volt most.)

és másfélből idén is tök ok a takler vörös is.

Szerző: -dg-  2010.04.23. 19:47 Szólj hozzá!

Címkék: csirke máj medvehagyma brownie másfél római tál

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapiebed.blog.hu/api/trackback/id/tr241946367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása