újra nagycsarnok, újra a gál hentes. alapvetően csak mai ebédnek akartunk valami steaket, de hátulról mentünk be, és ott a nénik árultak istentelen, 6000 forintos áron kucsmagombát. még sose próbáltuk, így lett az is.

a hentesnél meg kérdeztem, hogy én csesztem-e el a múltkori érlelt borjút, le kellett volna-e vágni a szélét, vagy másképp csinálni bármit. igazi válasz nem jött, csak hogy hát a takács lajos nagyon tud bánni ezekkel. viszont nagyon jó fejek voltak, adtak egy közel negyven dekás borjúkarajt ajándékba, szóval azzal is lesz még valami.

dudasgergely: IMG 7015

a rostélyos most vajon és némi kacsazsíron sült, esküszöm jobb volt, mint a múltkori gyönyörűség, puhább és omlósabb, pedig időben ugyanannyi volt. még nem egészen médiumnál sikerült elkapni, medium rare, a legjobb húsok egyike, amit valaha ettem. mondjuk nagyon locsolgattam közben, és bő volt a zsíradék. sima, kevés olívaolajos-sok balzsamecetes fejes saláta meg medvegyhagyma volt hozzá.

a gomba nem volt akkora durranás, azt is beledobtam a hús után a serpenyőbe. finom, az állaga is nagyon jó lett, de nem volt annyira intenzív íz, mint vártam volna.

dudasgergely: IMG 7037

demeter 18 küvét nyitottam hozzá, abból ment a serpenyőbe is felkapatni az odasült cuccot. kicsit több bort nyomtam bele mint szoktam, és elkezdtem sűríteni. na szó sincs vörösbor redukcióról, de kurva jó lett. a bor maga is remek, az illat nekem sokkal nagyobb testet ígért, de a merlot édessége mellé jó is ez a könnyebbség, színre sem egy óriás, de kifejezetten finom, merlot mellé kis paprikás jegyek, végül is egy fél bikavér. az üveg szerint 40 százalék merlot, 30 cab. franc, 30 kékfrankos, fasza bor.

Szerző: -dg-  2010.04.10. 20:58 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarnapiebed.blog.hu/api/trackback/id/tr261910527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása